~ Ф Е Н ~ Форуми ~ Ф Е Н ~
Дискусионен форум и ½
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 
Картинки, Галерия

Декоративни рибки

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    ~ Ф Е Н ~ Форуми -> Разни ~> Зоопарк
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
wenzdy®
Феичката на ФЕН


Регистриран на: 17 Май 2004
Мнения: 3285
Местожителство: В замъка на сем.Адамс:-)

МнениеПуснато на: Пет Апр 25, 2008 1:00 am    Заглавие: Декоративни рибки Отговорете с цитат

Зная, че има тема за коментари кой какви рибки има, но тази темичка е такава, която е само за съвети и начин на отглеждане. Аз ще се постарая да помогна с каквото мога и ще направя подробно описание от свой опит и от опит на други хора и сайтове.

П.С. ще допълвам мненийцето ми непрестанно с нови нещица.

П.С. 2 Последна промяна: 25.04.2008 г.

Първо трябва да оборудвате аквариумчето си. За целта трябва задължително да си купите следните неща:

1. Нагревател
2. Осветление (да е леко)
3. Филтър
4. Помпичка
5. Термометър

Дънния субстрат е според вкуса на всеки и с какъвто цвят пожелае.

Растения: Може да си набавите каквито пожелаете - има всякакви видове водорасли, и плаващи над водата както и такива, които са с коренчета заровени под камъчетата на дъното Ви. Преди да ги заровите обаче, леко отрежете част от коренчетата, които са загнили. Листата трябва да бъдат с по-голяма повърхност - по-тесни, силно насечени и много тънки. Видове: водна чума, стрелолист, кабомба, криптокорине.

Хигиена: За поддържане на хигиената и за по-голямо разнообразие може да се поставят десетина живи охлювчета (планорбис, лимнеа, хелизома и др.). Те са много полезни, тъй като, освен че се хранят със загниващите хранителни остатъци и с екскрементите от рибите, почистват стените на аквариума, поглъщайки зелените водорасли, насложили се по тях. Ако нямате филтър - водата трябва да се почиства на всеки 10-15 дни - с помощта на тънък маркуч от дъното на аквариума се изсмукват нечистотиите, събрани в предния по-нисък пясъчен слой.

Рибки: Много е важно какви рибки ще отглеждате в ЕДИН аквариум. За предпочитане е да са с горе долу еднаква големина и да са или сладководни или други, но да са от един тип.

Храна: Трябва да се хранят от 1 до 3 пъти дневно. Желателно е 2 пъти и то толкова храна, колкото смятате, че ще изядат веднага, тъй като не е хубаво да остава храна по дъното.. тъй като може или да влезне във филтъра или да остане като отпадък, който няма да е благоприятен за рибките. Новоизклюпените рибки трябва да се хранят по-честичко за разлика от големите.
Типове храна: суха храна - изсушени водни бълхи (дафнии), и жива храна - дафнии, циклопси, тубифекс (блатни червейчета) и др.

Размножаване: за да размножим даден вид, е необходимо малко да се нагрее водата. След като мъжката рибка вече оплодила женската и коремчето й значително наедрее, при което личат зародишите (като черни точици), препоръчително е тя да се пренесе в отделен малък аквариум с обилна растителност, сред която новоизлюпените рибки ще се крият. Препоръчва се веднага след раждането тя да се върне в общия аквариум, тъй като може да започне да яде малките си. Малките се хранят със стрит жълтък или стрити сухи дифнии.

Задължения: винаги проверявайте каква е температурата на водата; дали са добре рибките; почиствайте водичката от отпадъци; хранете редовно рибките и махайте остатъците; при наличие на умряла рибка - веднага я махнете от аквариумчето.

Съвети: Преди да сложите водата, трябва да я преварите, и да е с температура от 20 до 26-7 градуса. Също така е хубаво преди да сложите рибките да сложите един препарат за да препазва рибките от болести, да обогати водата на PH, и да направи по благоприятна за живеене водата - казва се Tetra Aqua Safe.
Преподърително е също след като имате осветление, то да се изключва вечер, за да може да си почиват рибките.



Полезни линкове:

http://www.udoma.com/?view=list&cat=6&itype=33&isubtype=84
http://www.bg-pet.com/Fish/index.htm
http://www.kukata.com/

_________________
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Eipril
Буба


Регистриран на: 19 Май 2005
Мнения: 666

МнениеПуснато на: Пон Окт 27, 2008 12:29 am    Заглавие: Re: Декоративни рибки Отговорете с цитат

Eto edin link samo za zlatni ribi vatre ima vsi4ko i o6te ne6to...super e stiga da znaete ang-http://www.fishpondinfo.com/gfish.htm
Osven tova ribite v edin akvarium se izbirat po dosta ne6ta
1 temperatura
2 Hrana
3 Nrav(s koi se razbirat s koi ne)
i kakvo li o6te ne .Pri vzimane na mn i razli4ni ribi(koito ne mogat da jiveqt zaedno) vliza v deistvie po silniq ocelqva
Gore dolu sa6toto vaji i za rasteniqta...vsqko jivee pri razli4na tvardost na vodata,temperatura i nai ve4e svetlina...osven tova iam ribi koito qdat po mekite rasteniq(t.e. tezi s po meki ili sladki lista) saotvetno trqbva da se saobrazqva6 pri izbora na rasteniq s usloviqta v tvoq akvarium.Sa6to taka ako nqma dobra filtraciq,som4eta i ohluvi + o6te edno dve ne6ta vav akvaruma se razvajdat edin drug tip vodorasli koito hi4 ne sam ot nai priqtnite...a nqkoi i trudno se otstranqvat sled parvona4alnoto si poqvqvane

NAPRIMER

Сприраловиден жабуняк - Spirogyra - Silk Algae, Water Silk
Този неразклонен, зелен, нишковиден вид водорасли се нарича Спираловиден жабуняк. Този вид водорасли не се появява в аквариуми със замърсена вода, а в аквариуми с богата на хранителни вещества вода. Тези водорасли растат бързо и формират дълги заплетени снопове. Наблюденията показват, че водораслоядите не обръщат особено внимание на този вид водорасли. За сметка на това тези водорасли лесно се отстраняват ръчно. Опитът показва, че тези водорасли се появяват при предозиране на хранителните вещества, например при използване на методът на Приблизителните показатели (дозиране 2-3 пъти на седмица), но правене на 25-процентни, вместо 50-процентни смяни на вода седмично или през седмица. По този начин се натрупват хранителни вещества, които благоприятстват появата на този вид водорасли.
Снимки от Dusko Bojic.

Ципа на повърхността на водата - Surface Scum
Ципата представлява протеинов био-филм, вероятно предизвикан от големи количества органика във водата, слаба циркулация на водата и ниски нива на СО2. Наличието на големи количества плуващи растения или неподкастрени растения, чиито върхове плуват по повърхността, възпрепятства циркулацията на водната повърхност и благоприятства развитието на ципата. Ципата е колония от микроорганизми, които бързо се развиват – бактерии, зооспори, едноклетъчни организми, хидри, червейчета, дори и малки охлюви. Ципата е плътна и често зелена. При опит да бъде нарушена целостта й тя бързо възстановява състоянието си. Често ципата изглежда мазна. Ципата се премахва като се обира с лист хартия от повърхността – листът се поставя върху повърхността на водата и ципата полепва по него, отстранява се и процесът се повтаря до пълното изчезване на ципата. След механичното премахване на ципата се прави голяма смяна на вода и измива филтърният пълнеж. Друг начин за премахване на ципата е осигуряване на по-добра циркулация на повърхностния слой. По този начин се пречи на микроорганизмите, които я съставят да формират плътни колонии. Известно е, че някои рибки ядат ципата, например Трихогастери и Молинезии.
Ципата има разновидност, причинявана от Eisenbacteria (Желязна бактерия). Тази ципа изглежда белезникава, по-тънка и лесно се разкъсва. Тя лесно се преборва само с подобряване на циркулацията на повърхността на водата.
Снимки от Dusko Bojic.

Кладофора - Cladophora algae
Кладофората е разклоняващо се зелено, нишковидно водорасло, което формира мъховидни структури. Нишките са здрави и тънки. Този вид водорасли не е труден за отстраняване. Расте върху камъни и корени, изложени на директна светлина. В много занемарени случаи се появява и по растенията. Обикновено водораслите се сгъстяват на едно място, но не се разпространяват, което ги прави лесни за премахване. След като се прочисти от този вид водорасли, трябва да се увеличи дозата на СО2. В случаи когато Кладофора нападне тревисти растения, те трябва да се окосят като ливада. Няма данни някой водораслояд да яде Кладофора.
Снимки от Dusko Bojic.

Черна брада - Black-Beard Algae (BBA), Red-Brush Algae)
Черната брада вирее и в кисела и в алкална вода. В твърда вода тя формира лимонено-зелени тъкани (биогенна декалцификация), което я прави по-трудна за консумиране от единствения водораслояд, който я яде – САЕ. Биогенната декалцификация може да бъде предотвратена, чрез добавяне на СО2. Здравите бързорастящи растения побеждават перушинестата черна брада, която расте по листата на бавнорастящите растения. При закупуване на нови растения е добре преди засаждането им да се потопят в слаб разтвор на белина (обикновена белина без никакви аромати) за 2 минути – разтворът трябва да е 1 част белина, 20 части вода. Не забравяйте да изплакнете обилно растенията с чиста вода след кисненето. Единственият сигурен начин за борба с черната брада е засаждането на много бързорастящи растения, наличие на САЕ във фауната на аквариума и поддържане на оптималните стойности на СО2 (30ppm), нитрати (15ppm) и фосфати (0.5ppm). Листа, които са силно покрити е по-добре да бъдат премахнати.
Наблюдения на Dusko Bojic. – Когато е имал проблеми с Черна брада е дозирал 1мл на 50 литра Easy Carbo всеки ден в продължение на една седмица. Брадата станала лилаво-розова и изчезнала. Поддържането на такива количества СО2 е най-добрият начин за контрол на този вид водорасли.
Снимки от Dusko Bojic.

Зелени налепи по стъклата - Green Dust Algae (GDA)
Зелените налепи всъщност са зооспори и най-често се появяват по стъклата на аквариума. Те формират прашен на вид, зелен филм, който стои като на кръпки. В много тежки случаи може да завземат целите стъкла на аквариума. Не е установено какво точно причинява появяването на този вид водорасли, но силната светлина им влияе благоприятно. Остъргването на стъклата не помага в премахването на водораслите, той като те остават във водата и в период 30-90 минути, отново се полепват. По незнайни причини зооспорите избягват растенията, камъните и корените, и полепват само по стъклата. Намаляването на хранителните вещества също не помага в борбата, а само ще влоши положението, тъй като растенията ще изпитват недостиг и по този начин ще се благоприятства появяването на други видове водорасли. Най-добрият метод за борба със зелените налепи е открит от Том Бар. Той твърди, че водораслите трябва да бъдат оставени на мира да се развиват, без да се бърше стъклото за около 10-20 дни. След този период налепите започват да формират дебел филм, който сам започва да се отделя от стъклото. Когато този процес започне, вече може да се премахнат водораслите от аквариума.
(бел. прев. В моя опит с този вид водорасли съм виждал, че Barbus Titteya ги яде.)
Снимки от Joe Aliperti.

Зелена вода (Цъфтеж на водата) - Green water - Algae bloom
Зелената вода е един от най-често срещаните проблеми в акваристиката, особено ако аквариумът бъде занемарен за дълго време. Трябва да се отбележи, че Зелената вода не винаги е зелена на цвят. Тъй като тя е най-често срещания проблем, но трудно се преборва, решението трябва да включва различни варианти. Ситуацията, която предизвиква това явление обикновено е комбинация от високи нива на нитрати, фосфати и амоний/амоняк. Нарушаване на баланса в слоевете грунд също е много чест причинител. Водораслите се развиват бързо заради амония/амоняка и фосфатите, тъй като те усвояват фосфатите по-бързо отколкото растенията, заради по-тънките си клетъчни стени. Водораслите изчерпват тези вещества, но не изчезват с тяхната липса, тъй като те лесно преминават на друг вид хранителен елемент – нитратите. Това показва, защо смените на вода не помагат за борбата със Зелената вода. Колкото и да намаляваме количествата на хранителните вещества, тези водорасли ще преминават на друг вид храна и ще продължават да се развиват – хранят се дори с желязо. Така, че за да се пребори Зелената вода, първо трябва да се премахне причината, поради която се е появила, но това няма да премахне водораслите. Съществуват 5 метода за елиминиране на Зелената вода. Затъмняване, Диатомна филтрация, УВ стерилизация, Жива Дафния и Химически алгициди. Първите 4 метода не вредят на рибите, но петият може да навреди.
Метод 1. При затъмняването, аквариумът се закрива (с одеяла, черен найлон и т.н.) за 4 дена, като не се допуска никаква светлина към него. При този процес във водата остават умрели загниващи водорасли, които замърсяват водата, поради това са нужни смени на водата преди покриването и непосредствено след него. Нивата на амоняка във водата трябва да се следят стриктно.
Метод 2. Диатомната филтрация премахва водораслите и не им позволява да загниват в аквариума. Филтърът трябва да се проверява често, тъй като при сериозни случаи на Зелена вода, може бързо да се задръсти. В такива случаи филтърът се почиства и се стартира отново. В зависимост от сериозността на случая с този метод постигането на кристално чиста вода може да отнеме от 5 минути до няколко часа.
Метод 3. УВ стерилизаторите убиват свободно плуващите водорасли, паразити и бактерии. Те могат да създадат проблеми при продължително използване в растителни аквариуми, тъй като причиняват разпадане на някои важни хранителни вещества. Скъпи са и не премахват загниващия материал от аквариума.
Метод 4. Добавянето на жива Дафния в аквариума крие някои опасности. Първо трябва да сме сигурни, че не добавяме и други „вредители” заедно с Дафнията. И второ, ако рибите и дафнията не могат да бъдат разделени, най-вероятно рибите ще успеят да изядат дафнията преди тя да е изконсумирала всички водорасли.
Метод 5. Този метод е опасен, тъй като някои от химическите съставки се полепят по хрилете на рибите. Те не увреждат функцията на хрилете, но ги стресират и ги правят податливи на заболявания.
От Steve Hampton

Ксенококус - Green Spot algae
Третата снимка е направена с макро леща. Зелените точки на Ксенококуса са по-малки от половин милиметър. Ксенококусът обича пряката слънчева/дневна светлина. Той формира зелени точки по аквариумното стъкло и бавнорастящите растения, които са изложени на силна светлина. Този вид водорасли се появяват при ниски количества на СО2 и фосфати, тъй като са много твърди, водораслоядите не могат да помогнат в елиминирането им. Охлювите Неритина са единственият водораслояд, който може буквално да ги унищожи. Ксенококусът може да бъде изстърган от стъклото с бръснач (при акрилни аквариуми се използват само пластмасови остриета). Наличието на такива водорасли в малки количества се счита нормално. За да се предотврати появяването им трябва да се правят редовни седмични смени на вода, да не се прехранват рибите и да не се пренаселва аквариумът. В растителните аквариуми, бавнорастящите растения трябва да бъдат засаждани на места, на които достига по-малко светлина. Фосфатите трябва да се поддържат на ниво 0.3-0.5ppm, а количеството СО2 трябва да е 30ppm.
Снимки от Dusko Bojic.

(Еленови) Рога - Staghorn algae
Рогата израстват на дълги, единични, сиво-зелени нишки, които формират няколко разклонения. Те се появяват близо до източника на светлина по оборудването и растенията. Едно добро качество на тези водорасли е, че те остават на едно „любимо” място в аквариума и не се разпространяват бързо. Нишките на водораслите могат да бъдат издърпани над повърхността на водата, а при много тежки случаи, цялото листо се откъсва. Високите нива на амоняк/амоний (пренаселване или нарушение на баланса на пластовете на грунда) и ниските нива на СО2 благоприятстват развиването на тези водорасли. Известно е, че Сиамските водораслояди ядат този вид водорасли. Скаридите не проявяват интерес към този вид водорасли. Често стари, загниващи листа на растения са основният причинител за появата на Рога, тъй като изпускат хранителни вещества и спомагат развитието на водораслите. Контролът на хранителните вещества и подкастрянето на растенията помага за подтискането на Рогата.
Снимки от Dusko Bojic.

Нишковидни водорасли - Thread algae
Нишковидните водорасли израстват от ръбовете на листата на растенията като единични, 30-сантиметрови нишки. Лесно се премахват, като се усукват около четка за зъби (или друга). Излишък на желязо е вероятен причинител за появата на тези водорасли. Добре е да се използват добавки на желязо в грунда, тъй като Нишковидните водорасли приемат желязото от водата и течните добавки спомагат за развитието им. Здравите растения побеждават тези водорасли. Известно е, че САЕ, Барбусите и Амановата скарида (Caridina japonica) ядат Нишковидните водорасли. Има голяма вероятност Нишковидните водорасли да се появят заедно с Космовидни водорасли (Hair Algae).
Снимки от Irons.

Космовидни водорасли - Hair algae
Космовидните водорасли са разновидност на Нишковидните, те се появяват в основата на бавнорастящите растения, по грунда и по корените за декорация. Те порастват до 4см, рядко повече. Лесно се премахват, като се усукват около четка. Много акваристи приветстват появата на тези водорасли като добра хранителна добавка за рибите им. Много растителноядни риби, като Барбусите и Скалариите разнообразяват диетата си с Космовидните водорасли, ако не са прехранени. Във вода със силно течение тези водорасли формират сплъстени туфи, но заедно с това, силните течения подтискат растежа им. Всички видове водораслояди ще са повече от щастливи да се погрижат за проблем с такива водорасли.
Снимки от Dusko Bojic

Зелена брада - Green Beard Algae
Зелената брада може да бъде атрактивна добавка към акваскейп с големи камъни или корени за декорация. Тя формира гъст зелен килим по повърхности близо до светлинния източник. Може да бъде видяна и по листата на бавнорастящи растения. Тя е много мека и хлъзгава, но е невъзможно да се премахне механично. Зелената брада може да порасне до 3см и растежът й е много бърз. Най-добрият начин за борба с тези водорасли е охлювът Neritina sp Zebra, който я унищожава. Сиамските водораслояди, всички видове Плекостомуси, Вишневите барбуси (Barbus Titteya) и агресивната Червенопера акула (Labeo bicolor) ядат Зелената брада. Появата на тези растения се предизвиква от светлинен ден по-дълъг от 12 часа и нарушаване на баланса на хранителните вещества. Появява се в растителни аквариуми с ниски нива на СО2 и нитрати. Зелената брада расте и при ниско, и при високо pH. Най-често се появява в незалесени аквариуми.
Снимки от Dusko Bojic.

Кафяви водорасли - Brown algae
Втората снимка е правена с макро леща и представлява малка част от първата снимка. Диатомеите на Кафявите водорасли имат правоъгълна форма.
Кафявите водорасли се появяват по-често в слабо осветени аквариуми и в наскоро стартирани аквариуми, където азотът е в малки количества, нивата на фосфати са високи и има изобилие от силикатни киселини (SiO2). Известно е, че силната светлина прогонва тези водорасли, но част от тях остават по по-ниските и сенчести листа на растенията. Също така могат да се появят и по аквариумните стъкла, по грунда и по корените за декорация. Кафявите водорасли лесно се премахват механично, тъй като имат мека структура. Сиамските водораслояди, Отоцинклусите и охлювите лесно поддържат малобройността на водораслите. Здравите растения подтискат Кафявите водорасли и предотвратяват разпространението им.
Снимки от Dusko Bojic.

Мъховидни водорасли - Fuzz algae
Мъховидните водорасли растат по листата и стеблата на растенията, като не е необходимо да са изложени на силна светлина. Засегнатите растения вероятно изпитват недостиг и изпускат хранителни вещества обратно във водата. Наличието на този вид водорасли в малки количества се счита за нормално. Аквариуми, в които има САЕ, Отоцинклуси, Аманови скариди, Анциструси или Молинезии, не страдат от този вид водорасли. Балансът на хранителните вещества и здравите растения предотвратяват появата на Мъховидните водорасли.
Снимки от www.mikes-machine.mine.nu/

Синьо-зелени водорасли, Цианобактерии - Blue-green, Slime or Smear algae

Въпреки, че Синьо-зелените водорасли се наричат така, те вече не се считат за водорасли. Всъщност те са Цианобактерии. Те формират лепкави, синьо-зелени пластове, които покриват всякакви повърхности за кратко време. Ако бъдат оставени да превземат аквариума, Цианобактериите убиват растенията и рибите. Цианобактериите могат да бъдат премахнати механично, но бързо се появяват пак, ако качествата на водата не бъдат подобрени. Могат да бъдат третирани с Еритромицин фосфат (Erythromycin phosphate), но това може да убие нитрифициращите бактерии в грунда и филтъра. Когато Синьо-зелените водорасли бъдат убити от алгициди, те остават и гният във водата, като намаляват нивото на кислород в аквариума. Тъй като нитрифициращите бактерии се нуждаят от кислород, за да превръщат амоняка и нитритите в нитрати, нитрифициращия процес ще се забави. Ако се използват алгициди, трябва да се следят нивата на амоняк и нитрити. Важно е да се отстранят всички видими Цианобактерии, за да се предотврати гниенето им във водата. Някой акваристи използват метода на затъмняване, като покриват аквариума с непрозрачни тъкани и го оставят в пълен мрак за 4 дена. Препоръчително е нивото на нитратите да бъде покачено на 10-20ppm, преди да започне периода на затъмняване. Всички видими Цианобактерии трябва да бъдат премахнати механично преди и след затъмняването. Egeria densa (Elodea) и Ceratophyllum demersum са полезни в аквариума. Те изпускат антибиотични вещества, които могат да предотвратят появата на Синьо-зелени водорасли. Засаждането на много бързорастящи растения от самото стартиране на аквариума, както и поддържането на ниво на нитратите 10-20ppm (при растителните аквариуми) и сифониране на грунда (при незалесените аквариуми) са най-добрите методи за предотвратяване на появата на Цианобактерии. Синьо-зелените водорасли се появяват в аквариуми с ниски нива на нитрати, тъй като могат да усвояват атмосферен азот. Не понасят много ниско pH и високи концентрации на СО2, както и силно течение. Истинският причинител на появата им в повечето случаи е излишъка на органика в аквариума. Препоръчително е да се премахват гниещите части от растения и старите листа, които изпускат хранителни вещества обратно във водата.
Снимки от Dusko Bojic
_________________
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение AIM Адрес
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    ~ Ф Е Н ~ Форуми -> Разни ~> Зоопарк Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB 2.0.8w/f © 2001, 2002 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov
willed-writer
willed-writer
willed-writer
willed-writer