~ Ф Е Н ~ Форуми ~ Ф Е Н ~
Дискусионен форум и ½
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 
Картинки, Галерия

Тема за авиацията

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    ~ Ф Е Н ~ Форуми -> Разни ~> Килерчето на дядо Либен
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
James Hetfield
LORD OF SITH


Регистриран на: 21 Май 2004
Мнения: 1042
Местожителство: In the electric chair

МнениеПуснато на: Чет Май 04, 2006 4:26 pm    Заглавие: Тема за авиацията Отговорете с цитат


Какво представлява самолетът? Как лети той? Как така 300 тона се вдигат във въздуха?
В тази тема ще се дадат отговори на тези и на други летателни въпроси.
Съвременният самолет, било то изтребител или пътнияески лайнер, е най-сложното превозно средство, както и най-безопасното - във въздуха от самолет до самолет минималното разрешено разтояние е от порядъка на 2-3 км. Как лети самолета? Самолетът лети благодарение на специалната форма на профила на крилото. Направено е така, че да се създава разлика в налягането на въздушния поток. Както виждате на графиката е представен профил на крило и как той влияе върху потока. Долната част на крилото е плоска и равна, а отгоре има извивка. Отдолу потокът се движи с една скорост, а отгоре за да компенсира по-дългото разтояние въздушният поток се движи по-бързо. От физиката знаем, че където духа вятър атмосферното налягане е по-ниско. РАзликата в наляганията от двете страни поражда подемни сили, които вдигат крилото, а то вдига самолета.



Вече има различни видове крила. Изтребителите, които могат да развиват скорост отвъд звуковата бариера имат делтавидни, тънки крила, за да се намали максимално челното съпротивление, което оказва крилото на въздушния поток.







>Височинните стратегически бомбардировачи, като B-52 Stratofortress имат дълги и големи крила, позволяващи максимално използване на въздушния поток, тъй като горе в стратосферата въздухът е мног по-разреден, отколкото на земята.


Стреловидните крила позволяват големи скорости, но слаба маневреност, а крила със слаба стреловидност или почти никаква, като противотанковият самолет A-10 Thunderbolt II, позволяват невероятна маневреност, но малка скорост. Самолетът А-10 е дозвуков щормовик, който има над 12 външни възела за окачване на различен бомбен и ракетен товар.




Самолетите се управляват със специални плоскости, които отклоняват въздушния поток (нещо като руля на кораб). Системите за управление са почти еднакви и при изтребителите, и при пътническите и траспортни самолети. Изтребителите имат обаче една допълнителна придобивка. Това е HUD (Head Up Display). Представлява стъкло (екран), на което се прожектира цялата иформация за полета - височина, скорост, курс, цели и разтояние до тях, вертикално и хоризонтално положение на самолета и приплъзванията при завоите.

_________________
Gibson Explorer
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Guardian Angel®
Внучката на Хаджи Генчо


Регистриран на: 08 Фев 2005
Мнения: 1841
Местожителство: При езерото с белите лилии

МнениеПуснато на: Съб Май 06, 2006 4:33 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Число на Мах е отношението на скоростта на тяло към скоростта на звука в средата, в която то се движи. Tъй като изразява отношение на две скорости, то представлява безразмерна величина. Наречено е на името на австрийския физик и философ Ернест Мах. Означава се с M
Mach Съотношението скорост на обекта - скорост на звука (на името на Ернст Мах)

_________________
Обикновенният човек след 5 години пиене става алкохолик. Студентът става магистър!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
James Hetfield
LORD OF SITH


Регистриран на: 21 Май 2004
Мнения: 1042
Местожителство: In the electric chair

МнениеПуснато на: Нед Май 07, 2006 11:28 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Числото на Мах не е постоянна величина. Зависи от височината, тъй като във височина въздухът става по-рядък, а това значи по-малко съпротивление на самолета и по-големи скорости. Примерно при 2000 м скоростомерът при 1 М показва около 800 кноти (морски мили в час), а на 20000 скоростомерът при 1 М ще показва около 400 кноти.
_________________
Gibson Explorer
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Relinquishmentor
Луд Фен зад борда


Регистриран на: 13 Апр 2005
Мнения: 1829
Местожителство: В Деветия кръг на Ада

МнениеПуснато на: Вто Май 09, 2006 4:39 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

James Hetfield написа:
Числото на Мах не е постоянна величина. Зависи от височината, тъй като във височина въздухът става по-рядък, а това значи по-малко съпротивление на самолета и по-големи скорости. Примерно при 2000 м скоростомерът при 1 М показва около 800 кноти (морски мили в час), а на 20000 скоростомерът при 1 М ще показва около 400 кноти.


Чакай малко. Говорим за чиста скорост, не за някакви съпротивления. Това, което искаш да кажеш е, че при една и съща мощност скоростта може да бъде различна в зависимост от триенето и съпротивлението, но това е съвсем отделен въпрос. МАХ е бездименсионна величина, която се определя точно от отношението на скоростта на даден обект към скоростта на звука в сух въздух при 273 К, барометрично налягане на морското равнище на 45º г.ш.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
James Hetfield
LORD OF SITH


Регистриран на: 21 Май 2004
Мнения: 1042
Местожителство: In the electric chair

МнениеПуснато на: Вто Май 09, 2006 11:01 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Relinquishmentor написа:
James Hetfield написа:
Числото на Мах не е постоянна величина. Зависи от височината, тъй като във височина въздухът става по-рядък, а това значи по-малко съпротивление на самолета и по-големи скорости. Примерно при 2000 м скоростомерът при 1 М показва около 800 кноти (морски мили в час), а на 20000 скоростомерът при 1 М ще показва около 400 кноти.


Чакай малко. Говорим за чиста скорост, не за някакви съпротивления. Това, което искаш да кажеш е, че при една и съща мощност скоростта може да бъде различна в зависимост от триенето и съпротивлението, но това е съвсем отделен въпрос. МАХ е бездименсионна величина, която се определя точно от отношението на скоростта на даден обект към скоростта на звука в сух въздух при 273 К, барометрично налягане на морското равнище на 45º г.ш.


Няма значение на каква височина и на какво налягане се измерва скоростта. Ще ти дам пример, на самолета Ту-154 му е позволено да лети максимум на 13 000 м не защото не може, а защото ще преминбе звуковата бариера. Колкото един самолет лети на по-голяма височина, толкова по-малка е скоростта на преминаване на звуковата бариера (примера със скоростомера)
_________________
Gibson Explorer
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Relinquishmentor
Луд Фен зад борда


Регистриран на: 13 Апр 2005
Мнения: 1829
Местожителство: В Деветия кръг на Ада

МнениеПуснато на: Сря Май 10, 2006 2:06 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

James Hetfield написа:
Няма значение на каква височина и на какво налягане се измерва скоростта. Ще ти дам пример, на самолета Ту-154 му е позволено да лети максимум на 13 000 м не защото не може, а защото ще преминбе звуковата бариера. Колкото един самолет лети на по-голяма височина, толкова по-малка е скоростта на преминаване на звуковата бариера (примера със скоростомера)


Та нали това казвам Namigasht . Постояннен е само знаменателят във формулата, другото се променя по причини безброй.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Guardian Angel®
Внучката на Хаджи Генчо


Регистриран на: 08 Фев 2005
Мнения: 1841
Местожителство: При езерото с белите лилии

МнениеПуснато на: Сря Май 17, 2006 8:30 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Самолет (аероплан) — летателен апарат по-тежък от въздуха за полети в атмосферата с помощта на двигател и неподвижни криле. Самолетът е способен да се придвижва с висока скорост, използвайки подемната сила на крилата. Неподвижните крила го отличават от махолета, а наличието на двигател - от планера.

Летателен апарат (ЛА) се нарича техническа система,предназначена за движение в атмосферата или космическото пространство. Самолетът представлява ЛА,чиято подемна сила се създава от неподвижно закрепено към тялото крило.Придвижването му във въздуха се осъществява от теглителна сила,създавана от силова установка.Самолетът е най-разпространеният ЛА днес.

История на самолетите

Първия самолет който самостоятелно се е отделил от земята и е направил първия хоризонтален полет е построения от братя Райт "Флаер" в САЩ.
Първия полет на самолет в историята е осъществен на 17 декември 1903 година. "Флаер" се държи във въздуха 59 секунди и прелита 260 метра.
Този самолет е представлявал биплан тип "патица" - пилота е седял на долното крило, кормилото за завиване е било отзад, а за височина отпред. Двигателя на "Флайер" е бил четиритактов, със стартова мощност 16 конски сили и е тежал 80 килограма.
Апарата имал два дървени винта. Вместо шаси братя Райт използват стартова катапулта, състояща се от пирамидална кула и дървена релса.


Класификация
Самолетите могат да се класифицират по различен признак

По предназначение:

Военни: десантен
многоцелеви и специални
коректирочвик
изтребител
изтребител-бомбардировчик
разузнавателен
ракетоносец
транспортен
фронтови бомбардировчик
щурмовик

Граждански:
пътнически
селскостопански
спортен
транспортен
учебен








специален:
експериментален
санитарен
за геоложко разузнаване





По полетна маса:
1-ви клас (над 75 т.)
2-ри клас (от 30 до 75 т.)
3-ти клас (от 10 до 30 т. )
4-ти клас (до 10 т.)

По типа на двигателите:
с витлов двигател(ВД)
турбореактивен(ТРД)
ракeтен (РД)












По броя на двигателите:
еднодвигателен
двудвигателен
тридвигателен
четиридвигателен
шестдвигателен
осемдвигателен






По компоновъчната схема. (Дадени са само някои варианти):

По раzположението на крилата:
високоплан
средноплан (центроплан)
нископлан







По броя на крилата:
моноплан
полутороплан
биплан








По расположението на опашното оперение:
със задно оперение
бесхвостка
с предно оперение (тип «патица»)

По типа и размерите на фюзелажа:
еднофюзелажен (тяснофюзелажен и широкофюзелажен)
двукорпусен (тип «рама»)
безфюзелажен (тип «летящо крило»)

По скоростта на полета:
дозвуков
свръхзвуков
хиперзвуков




По начина на кацане:
сухопътни
корабни
хидросамолети

По начина на кацане:
с вертикално излитане и кацане
с късо излитане и кацане
с нормално излитане и кацане

По вида източника на тяги:
винтови
реактивни






По надежност:
експериментални
опитни
серийни
Взето от http://bg.wikipedia.org/
_________________
Обикновенният човек след 5 години пиене става алкохолик. Студентът става магистър!


Последната промяна е направена от Guardian Angel® на Чет Май 18, 2006 12:15 am; мнението е било променяно общо 3 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Guardian Angel®
Внучката на Хаджи Генчо


Регистриран на: 08 Фев 2005
Мнения: 1841
Местожителство: При езерото с белите лилии

МнениеПуснато на: Сря Май 17, 2006 8:38 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Хеликоптер (вертолет) е по-тежък от въздуха летателен апарат, който може да излита и каца вертикално, да зависва във въздуха и да се движи във всички направления. Необходимите за полет подемна сила и тяга се създават от един или няколко носещи винта (пропелера) задвижвани от двигател (двигатели). Рулевият винт служи за уравновесяване на реактивния момент на носещия винт и за управление. Думата "хеликоптер" е получена от гръцката дума "ὲλιξ" (винт, спирала) и "πτερó" (крило). Хеликоптер с двигател е създаден за пръв път от словашкия изобретател Ян Бахил.

История Първият засвидетелстван исторически документ на идеята за витлов полет от древността е на една китайска рисунка от 4 век пр.н.е.. На нея са изобразени деца, държащи играчка наподобяваща хеликоптер – пръчки със закрепени на върховете им листа, които се въртят като витлата на съвременните
хеликоптери.
През 2 век пр.н.е. Архимед от Сиракуза създава опитна система с въртящи се, под въздействието на слънчевата светлина, витла.
Най-ранният известен чертеж на хеликоптер, е направен от Леонардо да Винчи през 1483 г. По чертежа е създаден модел, който в момента се намира в Природо-научния музей в Лондон.
Първият патент на хеликоптер е регистриран в Англия през 1859 г. от Хенри Брайт. Състои се от два противоположно въртящи се аксиално разположени ротори, на които едно над друго са закрепени витлата. В средата на 19 век такава машина не може да полети, поради липсата на подхоящ по мощност и тегло двигател.
Най-ранният полет с хеликоптер е извършен през 1907 г. от французина Дюи. Малко по-късно братята Луис и Жак Бреге създават жироплан с двигател, движещ четири независими един от друг ротора. Полетът е неконтролируем, като за запазване баланса на машината са използвани четири въжета придържани от асистенти. Полетът трае около 1 мин. и е достигната височина 60 см.
Първият свободен контролируем вертикален полет с хеликоптер, без да има връзка със земята, е осъществен от французина Пол Корну на 13 септември 1907 г. Година по-късно, през 1908 г., братята Берге създават нов модел на хеликоптер с монтиран двигател “Рено” (55 к.с.) и два противоположно въртящи се ротора. Полетът е извършен на 22 юли 1908 г., като е постигната височина 4,5 м.
Първият успешен полет е извършен на 9 януари 1923 г. в Испания с автожир “С-4” конструиран от Хуан де Каирава и пилот Алесандро Спенсър. Машината се издига на няколко метра и успешно се приземява. Малко по-късно със същата машина е извършен първият полет по маршрут с дължина 4 км и средна скорост 60 км/ч.
На 18 септември 1928 г. за първи път е направен полет над Ламанша с автожира “С-8”, пилотиран от конструктора Хуан де Каирава.

Класификация
Развитието на хеликоптерите преминава през няколко етапа, като в зависимост от монтирането на по-съвършенни двигатели, електронно оборудване и използването на различни възли и агрегати могат да се обособят няколко поколения.

Първо поколение. Хеликоптерите от първо поколение се появяват в 50-те години на XX век. На тях са монтирани бутални двигатели, развиват неголяма скорост, имат ниска товароподемност и малка далечина на полета. Към това поколение могат да бъдат включени следните модели: S-51, S-58, HTK-1, Bell-47, HSL-1, Ми-1, Ми-4, Ка-10, Ка-18 и др.


Второ поколение. Хеликоптерите от второ поколение се появяват през 60-те години на XX век. Снабдени са с турбовални газотурбинни двигатели, позволяващи значително увеличаване на товароподемността им и подобряване на летателните им характеристики. Имат усъвършенствана конструкция на носещите и рулевите винтове, използва се система за автоматична стабилизация по време на полет. Към това поколение спадат хеликоптерите Bell-204, Bell-205, Bell-206 и Bell-209. Sikorsky S-16, Sikorsky S-26, Sikorsky S-64 и Sikorsky S-65, Kaman HH-43, UH-2, Hiller OH-5, Huages OH-6, Ка-22, Ка-25 и Ка-26, Ми-2, Ми-6, Ми-8, Ми-10 и др.
Трето поколение. Хеликоптерите от трето поколение се появяват в началото на 70-те години на XX век. Имат усъвършенствана обща конструкция, подобрени аеродинамични качества, напълно ново електрооборудване, притежават висока икономичност. Към това поколение спадат моделите Bell-222 и Bell-230, McDonnell Duglas AH-64, Bo-105, Sikorsky S-70, Puma, Dofen, Linx, Ми-24, Ка-23 и др.

Четвърто поколение. Хеликоптерите от четвърто поколение се появяват в сердата на 70-те години на XX век. При тях широко е застъпено използването на композитни материали, монтира се усъвършенствано електрооборудване, позволяващо им да извършват полети в сложни метеорологични условия и нощем. Към това поколение спадат моделите EC-120, S-76S+, Ка-27, Ка-29, Ка-31, Ка-32, Ми-26 и Ми-34.
Пето поколение. Хеликоптерите от трето поколение се появяват в началото на 90-те години на XX век. Те са напълно компютъризирани, като при управлението им се използват многофункционални дисплеи, усъвършенствана система за управление на полета и цифрова система за управление работата на двигателите. Към това поколение могат да бъдат включени моделите RAH-66, EH-101, NH-90, V-22, Ec-135, Eurocopter Tiger, Ми-38, Ми-46, Ка-50, Ка-62, Ка-266 и много други.


wikipedia.org
_________________
Обикновенният човек след 5 години пиене става алкохолик. Студентът става магистър!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
James Hetfield
LORD OF SITH


Регистриран на: 21 Май 2004
Мнения: 1042
Местожителство: In the electric chair

МнениеПуснато на: Чет Май 18, 2006 12:04 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Авиационните оръжия
От както са използвани самолетите за пръв път във война, от тогава се използват и по-специални оръжия.
Първите самолетни оръдия са били картечници от среден клас с въздушно или водно охлаждане.

По време на Втората Световна Война самолетното въоръжение претърпява за много кратко време много голям напредък.
Появяват се и самолетите "крепости", които имат картечни гнезда на носа, на стабилизатора, от ляво и от дясно зад крилата, отгоре зад кабината и отдолу зад капаците на бомбения отсег.
Типичния пример за такава крепост от врмето на Войната е Boeing B-17 G








Появяват се и сдвоените голямокалъбрени картечници (50 cal, 12,7 mm)

След Войната на въоръжение в изтребителите идват оръдията тип Gatling, които действат на револверния принцип. Състои се от най-малко 3 цеви, които се въртят, така че да се редуват при стрелба. Само една цев е активна. Системата е създадена с цел по-бързо охлаждане и по-голяма скорострелност. Едно такова оръдие може да възпроизведе скорострелност от 1500 до 6000 изтрела в минута.


Западните изтребители разполагат с 20 мм 6 цевно оръдие Vulcan със скорострелност от 4000 до 600 изтрела в минута и боекомпект от около 500 патрона. Източните самолето до скоро разполагаха с голямо калибрени картечници от класа на 30 мм ГШ-30, а някои самолети, като МиГ - 15 имаха слабоскорострелно оръдие с калибър 37 мм и запалителни снаряди.
Антитанковите щурмови самолети разполагат с по-различен тип оръдия и муниции. А-10 Thunderbolt II разполага със 7 цевно 30 мм оръдие тип Gatling, GAU-8 Avenger с боеприпаси от обеднен уран, с който дупчат танковете като шевна машина.

_________________
Gibson Explorer
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Ater
Когато тъмнината проговори...


Регистриран на: 11 Дек 2004
Мнения: 0
Местожителство: Благоевград - София прелетна птица

МнениеПуснато на: Чет Май 18, 2006 12:25 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Забелязала съм че самолетите трудно летят сами... дори никога не им се отдава. Има едни чичконци дето ги управляват (доста по рядко какички).

Освен това има и едни диспечери и едни контролни кули... А на всичко отгоре има огромни метеорологични отдели които се занимават с това животното да полети и да се приземи цяло все пак.

Ама не знам... със самолети дето сами си летят не съм се занимавала. А не чакайте веднъж с един Хищник малко зимане даване имах. Но то технически погледнато не е самолет...
_________________
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Guardian Angel®
Внучката на Хаджи Генчо


Регистриран на: 08 Фев 2005
Мнения: 1841
Местожителство: При езерото с белите лилии

МнениеПуснато на: Сря Юли 05, 2006 11:09 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Американските военни представиха ново летателно устройство

Switchblade е безпилотен, видоизменяем, автономен летателен апарат.
Според изявленията на американски военни експерти, през последните десетилетия армията на САЩ е разработвала самолет. Той трябва да се намира над целта на полета най-малко 12 часа, независимо от времето за достигането й. Естествено подобна машина трябва да може да лети със скорост по-голяма от тази на звука. Освен това апаратът трябва да носи със себе си и определено количество бойни средства.
Специалистите обаче смятат, че да се създаде машина, която еднакво добре да работи както на свръхзвукови, така и на дозвукови скорости е много сложно. Все пак не е невъзможно!
Компанията Northrop Grumman, официален разработчик на Министерството на отбраната на САЩ, прeдстави Switchblade – безпилотен, видоизменяем, автономен летателен апарат. Създателите му твърдят, че Switchblade ще започне да се произвежда серийно през 2020 година.
Размаха на крилете на апарата е 70 метра. Двигателите му външно напомнят на съществуващите двигатели на пътнически самолети, но вътрешността им ще бъде много по-различна.
Апаратът ще преминава звуковата бариера доста необичайно. Когато трябва да премине скоростта на звука двигателите му ще се завъртат докато станат успоредни на крилата (виж долната част на снимката) и така Switchblade ще ускори бързо. С помощта на това конструктивно решение машината ще може с минимални загуби да преминава скоростта на звука, тъй като насрещния въздух ще се сблъсква с малка площ и съответно съпротивлението ще бъде малко. Когато апаратът намали скоростта до ниво по-ниско от скоростта на звука, то двигателите ще се върнат в нормално положение т.е. перпендикулярно на крилата.
Максималното време за полет на Switchblade ще бъде 15 часа.
Известно е, че изследователското поделение на пентагона (DARPA) е отделило за компанията-разработчик 10,3 милиона долара за детайлна разработка на макет и работен чертеж на апарата. Очаква се този етап от работата да завърши през ноември 2007 г. Летящ прототип на устройството трябва да се появи 4 години по-късно.
Трябва да се отбележи, че създаването на Switchblade не е първият опит на американското правителство за създаване на подобно летящо средство. НАСА още през 1979 г. се опита да създаде монокрилни самолети, тогава обаче безпилотните самолети бяха твърде сложни за производство.
BgFactor

_________________
Обикновенният човек след 5 години пиене става алкохолик. Студентът става магистър!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Guardian Angel®
Внучката на Хаджи Генчо


Регистриран на: 08 Фев 2005
Мнения: 1841
Местожителство: При езерото с белите лилии

МнениеПуснато на: Пон Авг 28, 2006 9:22 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Нов свръхзвуков самолет ще разработва Япония

Япония има намерение до 2012 год. да разработи нов свръхзвуков пътнически самолет от ново поколение, който ще може да преодолява разстоянието от Токио до Лос Анжелис за 3 часа, съобщава агенция РИА новости.
Както е съобщил представителят на Агенцията по аерокосмически изследвания Сатоки Курокава, корпусът на самолета ще бъде изработен от лек, свръхздрав материал.
Двигателят ще е от нов тип и ще достига скорост до 5,5 МАХ.
Новият лайнер ще изразходва по- малко гориво и ще бъде два пъти по- тих от спрения от полети Конкорд.
За етапа на разработка, който ще отнеме 6 години, ще са необходими 20 милиарда йени /около $170 млн./
Използването на новия свръхзвуков самолет с търговска цел се планира да започне от 2020 год.

News.Bg
_________________
Обикновенният човек след 5 години пиене става алкохолик. Студентът става магистър!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    ~ Ф Е Н ~ Форуми -> Разни ~> Килерчето на дядо Либен Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB 2.0.8w/f © 2001, 2002 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov
willed-writer
willed-writer
willed-writer
willed-writer